13 Grudzień 2017 19:34
KONTAKT o22.pl COŚ SIĘ WYDARZYŁO - POINFORMUJ NAS O TYM WYŚLIJ SMS lub MMS NA 693866065 lub NAPISZ


Reklama
blank.gif
blank.gif
Via Baltica pod społeczny osąd
blank.gifWiadomości z PolskiVia Baltica ma docelowo połączyć kraje bałtyckie z centralną Europą. Na zlecenie generalnej dyrekcji dróg wytyczeniem trasy od dwóch lat zajmują się eksperci międzynarodowej firmy konsultingowej Scott Wilson. Podczas konsultacje społecznych mieszkańcy terenów w pobliżu których mogłaby przebiegać trasa mają poznać ustalenia specjalistów. I będą mogli zgłosić swoje uwagi.

Przystępując do badań, firma Scott Wilson jako założenie przyjęła, że Via Baltica musi mieścić się w pasie 150 km od najkrótszej linii pomiędzy Warszawą a Budziskiem na granicy polsko-litewskiej. Specjaliści wzięli pod uwagę ponad 40 różnych możliwości przebiegu, które oceniali według różnych kryteriów. M.in. wpływ na środowisko, parametry ekonomiczne, społeczne i efektywności transportu. I zostały tylko trzy propozycje różniące się drobnymi szczegółami. Zakładają ona, że trasa powinna biec z Warszawy do Łomży, a dalej przez Ełk w stronę Suwałk. Takie rozwiązanie pozwala połączyć największą liczbę miejscowości, jest o ponad 30 km krótsze od biegnącej przez Białystok drogi nr 8 i nie ingeruje tak bardzo w tereny chronione, omijając większość z nich z daleka. Np. pozostawia nienaruszone bagna Rospudy.

- Te trzy warianty są najlepsze według wszystkich kryteriów jakie przyjęliśmy. Zarówno traktowanych osobno jak i kompleksowo - uzasadniał ich wybór Wacław Jastrzębski z Scott Wilson.

Pod społeczne konsultacje trafią jednak w sumie cztery propozycje. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymusiła bowiem na ekspertach dopisanie odrzuconego wcześniej jako znacznie gorszego według wszystkich kryteriów wariantu opartego na drodze krajowej nr 8 przebiegającego przez Białystok.

Rząd Leszka Millera odgórnie i bez żadnych badań przyjął, że Via Baltica pobiegnie tędy. Zapisano to w dziennikach urzędowych Unii. Umowy międzynarodowe i przepisy Wspólnoty nakazują jednak wytyczenie unijnego korytarza na podstawie wielokryterialnej analizy. Dlatego tamte ustalenia nie są wiążące.

- Rozporządzenie jednak istnieje. Jeśli z opracowania Scotta Wilsona, które jeszcze nie jest zakończone wyniknie coś innego, to trzeba będzie je zmienić. Trzeba będzie też zmienić zapisy w UE. Dlatego musimy pokazać, używając wszystkich dostępnych analiz, jaki wariant jest najlepszy - wyjaśnia ingerencję w pracę ekspertów rzecznik GDDKiA Andrzej Maciejewski, rzecznik.

Źródło: Gazeta Wyborcza
blank.gif
blank.gif blank.gif
Komentarze
blank.gif Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój? blank.gif
Dodaj komentarz
blank.gif Zaloguj się, aby móc dodać komentarz. blank.gif
Oceny
blank.gif
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
blank.gif
Stat4u
blank.gif
statystyka
blank.gif
Nawigacja
blank.gif blank.gif
Najczęściej czytane
blank.gif blank.gif
Ostatnie artykuły
blank.gif
Brak artykułów
blank.gif
Pogoda
blank.gif
blank.gif
Polecamy
blank.gif
Idealna kobieta
Łukęcin
Seo katalog
Czarny humor
katalog stron
wpadki
Usługi elektryczne zachodniopomorskie


blank.gif
Logowanie
blank.gif
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
blank.gif
Partnerzy
blank.gif

blank.gif
Ankieta
blank.gif
Czy Jestes za wprowadzeniem Euro-waluty w Polsce?

TAK

NIE

NIE WIEM

blank.gif
Ostatnio na forum
blank.gif
Najnowsze tematy
Regulamin
Najciekawsze tematy
Regulamin [0]
blank.gif
Przetłumacz stronę
blank.gif

blank.gif
Newsletter
blank.gif
Aby móc otrzymywać e-maile z Wiadomości musisz się zarejestrować.
blank.gif
Warto zobaczyć
blank.gif
filmy erotyczne
Katalog stron
Filmy online
telewizja HDTV
Inspiracje
Mocny czarny humor
blank.gif
RSS
blank.gif
blank.gif
Wygenerowano w sekund: 0.01 6,661,546 Unikalnych wizyt Theme Nautica by Harly